Re: Jaki komputer kupić?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 06 Nov 2007 - 19:20:27 MET

** Księżniczka Telimena (gsk) <chenWYTNIJ@wytnijwp.pl> wrote:

> Muszę wymienić komputer i mam pytanie. Głównie używam komputera do zgrywania
> video przez Pinaccle Studio i do obróbki zdjęć, Skype i ogólnie do internetu.
> Wkrótce córka może będzie chciała korzystać z gier i jakichś zabaw. Polecono
> mi komputer z 300GB i żebym kupiła z jednym dyskiem, a nie dwoma po 150 GB.

Lepiej dwa i niekoniecznie po 150GB bo takie dobre zaczynają się od ~300GB.

> Co jeszcze jest ważne, jaki procesor?, jaka firma? Wiem, że HP to buble
> przynajmniej nasze dwa laptopy siadły po roku użytkowania :( Nie ja będę
> kupowała ten komputer tylko znajomy, prosił tylko żebym określiła parametry,
> a ja się na tym nie znam :( Jeśli ktoś byłby miły i pomógł... Najlepiej,
> żeby cena też była rozsądna ;) Pozdrawiam Teli.

1. Procesor - właściwie obecnie to albo Core 2 Duo albo Athlon 64 X2. Nic
innego nie ma sensu. Są dosyć porównywalne. AMD wychodzi nieco taniej.

2. Płytę główną dobierasz pod procesor. Do tych zastosowań polecałbym jakąś ze
wszystkim co potrzeba (dźwięk, karta graf. z DVI, kontroler soft-RAID, firewire
itp.) wbudowane, jak będziesz potrzebowała czegoś lepszego to dokładasz w
postaci karty.

3. Do obróbki filmów warto jest postawić sobie szybkie dyski w RAID. Aktualnie
płyty, które to obsługują i dyski są dosyć tanie, więc wręcz głupio tego nie
zrobić. :) Segate oferuje fajne dyski właściwie serwerowe. Raczej oczywiście
SATA2. Np. taki: Seagate 250 GB Barracuda ES.2 (16MB, Serial ATA II)

3. Nie oszczędzaj na obudowie i zasilaczu. Kup dobrą obudowę i zasilacz. Dobra
obudowa prawdopodobnie przeżyje resztę sprzętu. Niedobra obudowa będzie Cię
bulwersowała hałasem i ogólną badziewnością, a niedobry zasilacz to już bardzo
niedobrze - może spowodować niestabilność czy w ogólę awarię sprzętu. Przecież
to jest też część wnętrza domu - musi być też ładna. Np. ta:

http://www.chieftec.com/images/ch-02sl-sl_07.jpg (ta zielona)

Jest bardzo ładna moim zdaniem. ;)