Jakie LCD ~22-24"?

Autor: eRKa <remekATasterDOTpl>
Data: Mon 05 Nov 2007 - 20:19:11 MET

Hey4all,

Osiołkowi w żłoby dano? No właśnie chyba nie. Szukam - i albo trafiam na
tanie duże TN, albo na super drogie monitory dla zawodowo pracujących
grafików/fotografów i o małych rozmiarach. Ani jedno ani drugie rozwiązanie
nie jest dla mnie akceptowalne.
Zatem szukając "złotego środka" proszę o pomoc, bo niby tego dużo do
przebrania, a nie jest to proste, a nie ukrywam, że wielu z Was już może to
przerobiło.
Chciałbym wymienić 19" CRT (pracuje w rozdzielczości 1280x960) na 24" LCD.
Nie chciałbym, aby było gorzej, a lepiej ;), zatem wymagania są następujące:
1. matryca mva lub pva; dopuszczam ips/sips, ale nie dopuszczam TN!;
2. najlepiej panorama, ale nie jest to niezbędne - nazwijmy to "miło by to
mieć";
3. najlepiej 24" panorama (lub 22" 4/3);
4. rozdzielczość natywna - najlepiej 1920x1200 dla panoramy (lub 1600x1200
dla 4/3);
5. przeznaczenie - m.in. do fotografii, ale nie mam maniakalnej potrzeby
kalibracji tego monitora w przyszlości, choć tego nie wykluczam, zatem
dobrze byłoby, aby dawał się on kalibrować jakimś zewnętrznym narzędziem,
ale przede wszystkim chcę, aby zdjęcia dało się na nim oglądać i edytować,
również przyszłe zastosowania w technologii HD nie są wykluczone;
6. cyfrowe, ale i analogowe złącze (lub przejściówka);
7. pivot - powinien być, inne ficzery - zbędne;
8. nie czuję obrzydzenia do żadnej marki, ale napewno niektóre z nich są
preferowane, a inne nie;
9. no i w końcu budżet ~2500-3000 PLN (z możliwością korekty - nawet w górę
;) w ramach uzasadnionych argumentów);
10. nie śpieszy mi się z zakupem - jeśli coś się kroi ciekawego, chętnie
poczekam, ale nie ukrywam, że jest to najlepsze zadanie dla św. Mikołaja.
Mam świadomość, że odpowiedzi będą przydatne dla wielu osób, którzy mają
podobne rozterki, zatem proszę o konkretne sugestie modeli i namiary, gdzie
je warto kupić, no i o wybaczenie, że nie zawsze mogę pisać.

--
eRKa
_____