Gigabyte M61P-S3 i różne dziwne problemy

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_gmail.com.wytnij>
Data: Mon 05 Nov 2007 - 20:08:38 MET

Witam!

Stałem się szczęśliwym posiadaczem płytki z tematu (AM2). Niestety, mam
z nią kilka problemów.

- Pierwszy najbardziej namacalny to włączanie komputera bez pytania po
podłączeniu do sieci zasilającej. Opcja w BIOS-ie odpowiedzialna za to
jest oczywiście wyłączona, a sam BIOS zaktualizowany do najnowszej,
całkiem świeżej wersji. Ostatecznie udało mi się problem tymczasowo
rozwiązać. Miałem ustawione włączanie komputera z klawiatury na
dowolnym guziku. W tej chwili ustawiłem na włączanie z Power (na
klawiaturze) i komputer już nie startuje samoczynnie.

- Drugi upierdliwy prolem to wredny niski dźwięk przy starcie. Ten
problem też obszedłem przez wyłączenie ostrzeżenia przy przekroczeniu
pewnej temperatury dla mostka północnego. Mostek ma normalnie ~55C,
jednak ustawienie ostrzeżenia nawet na 90C i tak powoduje takie głupie
sygnały i to nawet zaraz po włączeniu zimnego kompa.

- Trzeci to oczywiście temperatura mostka ;) (ale jest w nim
zintegrowana grafika, może to normalne. Nie dali nawet wentylatora)

- Czwarty, znów upierdliwy, wolne włączanie. Wygląda to tak: początkowa
plansza, na której jest logo tej organizacji od oszczędzania prądu i
wykrywane są dyski przechodzi niemal natychmiast (od kiedy ustawiłem
czas oczekiwania na wykrycie dysków na 0s ;) ), jednak plansza z
parametrami wykrytych urządzeń pokazywana jest wyczuwalnie za długo w
porównaniu do innych znanych mi płyt. Na dodatek po aktualizacji BIOS-u
do najnowszej wersji dostaję przy każdym starcie komunikat o pomyślnej
aktualizacji czegoś w DMI (mogłem go sobie przepisać...), czego też nie
powinno być. Następnie pokazują się komunikaty startowe GRUB-a w
odstępach ok. 0,5 sekundy/komunikat, co na innych płytach następowało
od razu.

- Piąty problem, temperatury pokazywane w BIOS-ie. Dla mostka północnego
ciągle ok. 39, tymczasem nawet na rękę można stwierdzić więcej.

- Szósty: aktualizacja BIOS-u za pomocą QFlash podobno możliwa z
pendriva, ale w praktyce wykrywało jedynie dyskietkę.

Poza tym wszystko działa. Czym powyższe problemy mogą być spowodowane,
źle coś podłączyłem? Zwarcie? Wada płyty?
Dzięki za wszelkie sugestie.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur