Re: [wydzielanie ciepła] - Core 2 Duo T5270 vs. Celeron M 550

Autor: Marcin P. <lelec_at_op.pl>
Data: Mon 05 Nov 2007 - 13:39:35 MET

Użytkownik <pe3no@N05PAM.o2.pl> napisał w wiadomości news:fgn2b0$ep2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Proszę o radę przy wyborze procesora do laptopa Dell Vostro 1700:
>
> Celeron M 550 czy Core 2 Duo T5270?
>
> Chciałbym podkreślić, że najbardziej zależy mi na jak najmniejszym
> wydzielaniu ciepła (rzadsze włączanie wiatraka = ciszej).
> Niespecjalnie zależy mi natomiast na wydajności - laptop będzie używany
> głównie do sprawdzenia poczty, www, a w ogóle nie będzie gier.
> Z czasem, gdy pojawi się seria C2D dla "Socket P" o niższym wydzielaniu
> ciepła, pewnie będę myślał o zmianie CPU na Core 2 Duo :)

> [...]

W C2D i wcześniejszym Centrino postawili na oszczędoność energii (długość działania na baterii)
czyli w rezultacie - mniejszą moc wydzielaną. Mają rozbudowanąkontrolę nad częstotliwościa taktowania (im wolniej tym mniej ciepła, tym oszczędniej). Celerony to takie obcięte procesory. Mają jeden rdzeń (jak do tej pory), mniej cache, nie mają rozbudowanego oszczędzania energii.
W rezultacie, na tej samej baterii celerony działąją krócej, niż C2d i Penium M (centrino).
W przypadku dużego obciążenia, C2D mobilizują się, używają dwóch rdzeni i pełnej częstotliwości, i to ten przypadek, kiedy używają pełnej mocy. Tylko wtedy. Srednio, celerony używają więcej mocy i odporwadzają więcej ciepła. Dla przykłądu, testowaliśmy dwa prawie identyczne IBMy R50, jeden z celeronem a drugi z technologią Centrino, z Pentimum M. Celeron przy podobnej robocie parzył przez obudowę :). Pentium M nie.

Masz kasę, bierz C2D. Wg twoich kryteriów lepszy. Starczy na dłuzej (nie zestarzeje siętechnologicznie, jak celeron). Na baterii pochodzi dłużej.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB, 21' PVA