[wydzielanie ciepła] - Core 2 Duo T5270 vs. Celeron M 550

Autor: <pe3no_at_N05PAM.o2.pl>
Data: Mon 05 Nov 2007 - 13:29:30 MET

Witam,

Proszę o radę przy wyborze procesora do laptopa Dell Vostro 1700:

Celeron M 550 czy Core 2 Duo T5270?

Chciałbym podkreślić, że najbardziej zależy mi na jak najmniejszym
wydzielaniu ciepła (rzadsze włączanie wiatraka = ciszej).
Niespecjalnie zależy mi natomiast na wydajności - laptop będzie używany
głównie do sprawdzenia poczty, www, a w ogóle nie będzie gier.
Z czasem, gdy pojawi się seria C2D dla "Socket P" o niższym wydzielaniu
ciepła, pewnie będę myślał o zmianie CPU na Core 2 Duo :)

Na Wikipedii czytam, że "M 550" wydziela 30W, a "T5270" 35W:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Celeron_microprocessors
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Core_2_microprocessors

Z tego wnioskuję (nie wiem, czy słusznie), że dla mnie Celeron
byłby bardziej odpowiedni (?).

Chciałbym Was zwłaszcza zapytać (nie udało mi się znaleźć porównania),
jaki wpływ ma rodzaj parametru "stepping"? W przypadku "M 550" widzę
"Steppings: A1", a dla "T5270" jest trochę dziwnie - jakby 2 możliwości:
"Steppings: L2, M0".

Podejrzewam, że może to być istotne dla skalowania częstotliwości CPU,
a zatem sposobu zarządzania energią i wydzielania ciepła.
... i obawiam się, czy "A1" nie jest gorsze/dużo gorsze od "L2/M0"... ?

Z góry dziękuję za porady i serdecznie
Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.