Zaproponujcie jakiś fajny routerek (dwie wersje)

Autor: AD <adamu_at_widzew.net>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 19:41:41 MET

Czołem!
Muszę kupić sobie jakiś router żeby roździelić sygnał, bo przybył mi w domu
jeden komp więcej.
Rozpatruje dwie wersje:
rozwiązanie pierwsze: tani i prosty router przewodowy;
rozwiązanie drugie: zaawansowany router bezprzewodowy (z obsługą Draft-N);

Założenia dla obu rozwiązań:
- Router musi mieć możliwość podstawiania adresu MAC (chodzi o to, że mam
inernet w kablówce i będzie działać tylko z moją obecną kartą sieciową,
dlatego muszę podstawić ten MAC adres dla routera).
- powinien posiadać możliwość zamykania i otwierania konkretnych portów (np.
korzystam ze Skype'a, to otwieram sobie port dla tego połączenia, a
pozostałe są zamknięte, żeby nikt mi nie właził).
- sprzęt powinien byc niezawodny
- fajnie jak by miał też wbudowany swój firewall
- musi rozdzielać sygnał co najmniej na 4 komputery

Wersja pierwsza: ma to być tani (do 200zł), niezawodny routerek, tak, żeby
spełniał powyższe założenia i dał się łatwo konfigurować.

Wersja druga: coś bardziej zaawansowanego, żeby obsługiwał IEEE 802.11b/g i
IEEE 802.11n Draft,
żeby dało się jakoś jednoznacznie odłączyć sieć bezprzewodową (chodzi mi o
to, żebym miał pewność, że nie sieje mi tymi falami po mieszkaniu i nie robi
mi mikrofalówki z mojego M4 :) - przycisk, wyjęcie anteny, cokolwiek...),
żeby nie był zbyt drogi (tak do 400zł) i mógłby współpracować z telefionią
internetową (zaznaczam, że w tym temacie jestem jeszcze kompletna lama, wiec
nawet nie wiem czego wymagać, ale słyszałem że fajnie można sobie korzystać
z tego, jako domowego telefonu, wystarczy mieć odpowiednią słuchawkę
podłączaną do routera, albo bezprzewodową i rozmawiać przez internet jak z
normalnego domowego - także z możliwością odbierania rozmów). Ponieważ
tematu jeszcze nie zgłębiłem, to mogę się mylić, ale fajnie jak by ten
router dawał takie możliwości :).

Polećcie jakieś firmy i modele.
Wszelkie uwagi i wskazówki mile widziane.
Pozdrawiam - Adam