Planowany upgrade - prosze o opinie...

Autor: Darek F. <filonxxxl_at_poczta.fm>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 12:43:07 MET

Witam ponownie
Nie tak dawno pisalem o planowanej modernizacji kompa tylko czekalem na
premiere GF8800GT i się doczekałem.

Dumalem, dumalem i wydumałem.

Na ta chwile mysle, ze optimum to będzie:

- plyta ASUS P5K (jest sens ta wersje z DDR2 i DDR3 bo mysle, ze zanim
DDR3 stanieje na tyle, żeby te najszybsze dalo się rozsadnie kupic to
znowu trzeba będzie plyte zmieniac.)

- procek C2D E6550 i OC (ew. E4400 - znacząco odstaje od E6550 czy może
być?) - mysle o OC rzedu 3GHz.

- pamieci 2GB 800MHz (chyba wezme CL4 może będą lepiej reagowac na OC,
tylko co? Geil, Patriot, Corsair?)

- grafika GF8800GT (najbardziej podchodzi mi fabrycznie podkrecona wersja
od BFG za ca. 1kzl)

- dyski zostaja (WD 250GB + WD 160GB - ten to jeszcze Sata w pierwszej
wersji, ale z tego o wiem to nie ma tak jak na IDE, ze dziala z prędkością
najwolniejszego (taki skrot myślowy, wiadomo o co biega.)
- zasilacz poki co tez (solidny, ciezki Fortran 400W - GTX'a by pewnie nie
pociągnął, ale jest szansa ze da rade GT, jeśli nie to będzie Tagan 600W
z serii U33 - rozsadne ceny.)

I co Wy na to? Cos zmienic, nad czyms pomyśleć?
Z gory wielkie dzieki a wszelkie sugestie.

Co do zastosowan to pisalem już o tym, ale dla przypomnienia:
Zalezy mi na poprawieniu płynności i komfortu pracy (lubie np. wypalac
płytkę i jednoczesnie chodzi Excel, kilka przeglądarek, etc., wiem, wiem.).

Poza tym byloby milo gdyby w moich ulubionych tytulach gier wydajność
poprawila się co najmniej 2 krotnie.

Gierki, w które aktualnie tocze:
- Test Drive Unlimited
- Command & Conquer 3
- World in Conflict
- Supreme Commander
- X3: The Reunion
- Sims 2
- Far Cry (uwielbiam ta gre)

No i Crysis w High jeśli jest szansa (a jest?)

Pozdrawiam
Darek F., Bialystok