Re: Z cyklu jaki pecet: wydajny, tani i cichy?

Autor: meer <spam_at_no.thanks>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 22:59:26 MET

Konrad Kosmowski napisał(a):
> Jaki pecet? Wydajny, tani i cichy. Oczywiście tego nie da się pogodzić, może
> ustawię priorytety:
>
> Cichy - ma wydawać jak najmniej dźwięku, to tyczy się całości - napędów,
> dysków, wiatraków itp. Ale nie stać mnie na ekstrawagancje w rodzaju zasilacz z
> radiatorem zamiast wiatraka czy ogólnie specjalna obudowa za kilka K PLN. :(

Ja kupiłem ostatnio takie coś:

- obudowa TT Soprano
- zasilacz BeQuiet! z serii Straight Power (1 wiatrak)
- C2D + scythe ninja bez wiatraka
- dysk szajsunga, cichy, 1 talerz, odkręcony od obudowy, leży za
wiatrakiem na nierezonującym stelażu podbitym folią bąbelkową

Całość chodzi cichutko, przede wszystkim nie ma wnerwiającego buczenia
od dysku. Koszty niewielkie, efekt wysoce zadowalający.

Dwa wiatraki 120mm w obudowie są ułożone tak, że ten wylotowy jest
jakieś 2cm od wieży na procku - dzięki temu można sobie darować wentyl
na scythe. Po zdławieniu w.w. wiatraków na 700rpm już w ogóle bajka.

IMO jedyne wibracje warte eliminacji pochodzą od dysku - reszta nie
przeszkadza.

--
meer