Re: WinRAR - Dziwne zachowanie na C2D

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 02 Nov 2007 - 00:14:48 MET

pwil <pwil@kgb.pl.niedziala> wrote:

> A mi 3DMark pokazuje 20000 punktów, to znaczy, że jeszcze lepszy? ;-)

            Tak? To za pomoca 3DMarka da sie kompresowac pliki? Musze uzupelnic
wiedze ;) Wykazywalem tylko ze strasznie slabo wypada winrar przy 7zipie
jesli chodzi o szybkosc komresji, zwlaszcza biorac pod uwage ze Twoje C2D
jest zapewne szybsze do mojego A64 X2 - wychodzi duzy wspolny cache L2 w
C2D co ma spory wplyw na dzialanie algorytmow pakujacych i na czym AMD
przyoszczedzilo w nizszych X2, zreszta w wyzszych z po 1 MB na rdzen tez
nie jest najlepiej.

> Po przełączeniu zadań pomiędzy rdzenie i włączeniu spowrotem na dwa
> jest ok... i to jest właśnie zastanawiające, bo powinno od razu iść na
> max. Gdyby aplikacja była jednowątkowa, to by drugi rdzeń się nudził,
> a tutaj jest obciążany niby przez jądro systemu...

            Co dowodzi pewnie ze cos jest spartolone w winrarze dla tej
konfiguracji - w koncu te litanie bugfixow z wersji na wersje nie biora sie
z niczego, a RARLab eksperymentuje z SMP od stosunkowo niedawna - od
wsponianej wersji 4.60 AFAIK.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl