Re: Bootowanie z pendrive USB - czy komus sie to juz udalo?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 01 Nov 2007 - 16:33:26 MET

z/svc <z/svc@> wrote:

> No niestety, nie działa mi to jak trzeba. Bootuje się, ale dostaję
> error:
>
> Could not find kernel image: rescuecd

            Niech zgadne - pomyliles katalogi bo troche niejasno jest to
napisane:

1. Pendrive sformatowany na fat32
2. syslinux/syslinux.cfg kopiujesz tylko jeden plik (bez podkatalogu) do
   glownego katalogu pendrive
3. sysrcd.dat - jw - tez tylko 1 plik do katalogu glownego
4. cala zawartos podkatalogu "isolinux" kopujesz DO KATALOGU GLOWNEGO
   pendrive - nie jako podkatalog z zawartoscia! Tu pewnie sie pomyliles.
   Wskazuje na to nawet komunikat - system szuka obrazu w katalogu glownym,
   a u Ciebie plik obrazu "rescurecd" (i inne) jest pewnie w podkatalogu
   \isolinux\ tak jak w obrazie ISO.
5. Na odmiane katalog "bootdisk" kopiujesz na pendrive jako katalog z
   zawartoscia.
6. na koniec z prompta "syslinux litera_pendrive:" i gotowe.

> Jutro poszukam na tamtejszym forum co to może być, ale mam wrażenie,
> że jak rozwiążę ten problem, to będę wiedział dlaczego inne OSy mi nie
> bootowały z mojego USB.

            Stawiam na to co powyzej skoro system juz szuka pliku obrazu kernela.
Przeskoczyles najtrudniejsza rzecz - czesc biosow nie potrafi startowac z
napedow USB (czasami wymagane jest podlaczenie pendrive w czasie POST -
dopiero wtedy pojawia sie opcja startu z urzadzenia usb).

Naprawde do tego nie potrzeba specjalnych pendrive "bootowalnych" - ja np:
mam SystemRescueCD ...na odtwarzaczu MP3, typowej S1 ktory zazyczaj mam
przy sobie - a to na spacer/rower muzyka czy audiobooki, dyktafon na
zajecia itp. Kilka razy widzialem lekko zdziwione miny znajomych przy
diagnozowaniu problemow z partycjami/systemem plikow i nie startujacym MS
Windows ze robi sie jakies cuda - system stawia z mp3, bo tylko ten nosnik
mialem przy sobie nie wiedzac ze trzeba bedzie przybiezyc na ratunek
produktowi Billa w potrzebie ;)

> Dzięki za pomoc.

            A prosze bardzo.

--