Re: Lenovo R61 - dosc tani a czy dobry?

Autor: z/svc <z/svc_at_>
Data: Wed 31 Oct 2007 - 15:40:59 MET

On Mon, 1 Oct 2007 23:04:17 +0200, "Mariusz" <mk(USUNTO)@namyslow.net>
wrote:

>Zaden problem - kupno notebooka to nie zakup buleczki z serem - lepiej
>popytac, poczytac i sie powaznie zastanowic. Z notkiem jest jhak z nowym
>autem - kupujesz i od razu sporo tracisz , w dodatku praktycznie zero
>rozbudowy - lepiej to wszystko przemysl i wybierz najlepszy dla siebie (na
>teraz oraz na "Za chwile")

A tutaj pozwolę się nie zgodzić, z tym że zero rozbudowy.

Jakieœ pół roku temu zakupiłem ThinkPada Z61m. I muszę przyznać, że
jestem zachwycony tym sprzętem i po prostu zakochany :)

Co do rozbudowy: na poczatku też myœlałem, że tego się nie da
rozbudować, ale teraz mogę powiedzieć o swoim sprzęcie tak:

- dysk wymieniłem na większy
- dorzuciłem pamięci
- kartę WiFi mam abg, ale można bez problemu wymienić ją na abgn
(złącze PCI Mini Express)
- można wymienić procesor na mocniejszy (rozwiązanie nie supportowane,
ale sprawdzone i działa)
- złącza PCMCIA i PCI Express pozwalają na dorzucenie dodatkowego
sprzętu
- napęd DVD, który można wymienić na flopa, baterię lub kieszeń SATA
(dwa dyski w laptopie)
- jeœli masz kaprys zmienić/wymienić klawiaturę - bez problemu,
wysatrczy kupić odpowidnią na ebay
- mój laptop ma kartę WiFi MAX (WWAN), która jest dla USA (Verizon),
ale z tego co mi się wydaje, jak będzie taka usługa w Polsce, to
będzie mozna ją wymienić na kartę lokalnego dostawcy

Co do rozdzielczoœci: mój laptop ma 1600x1050 i bardzo ale to bardzo
sobie to chwalę. Fakt, literki są małe na 15.4'' (swoją drogą, kumpel
ma matrycę 1900x1280 na 15.4'', to jest dopiero jazad ;)), ale jest
bardzo OK. To co mi się ogromnie podoba, to skrót klawiszowy, który
przełącza między 1600x1050 a 1280x800. Jeœli potrzebuję dużo miejsca
na pulpicie, to myk myk i już. Jeœli chcę wygodniej poczytać, to myk i
już. Fakt, literki trochę się rozmywają, ale byłem bardzo pozytywnie
zaskoczony jakoœcią obrazu mimo wszystko. Całkowicie akceptowalne i po
chwili oczy tak się przyzwyczajają, że nawet nie wiesz.

Tak czy siak, ogromnie polecam markę ThinkPad. Wybierz sobie taki
model, który Ci odpowiada, ale płacąc za ThinkPada nie będziesz
żałował.

A nie rozważałeœ właœnie modelu Z61m? Tak na marginesie... Nie
produkuje się już tego, ale można jeszcze dostać nowe i są one w
bardzo rozsądnej cenie.

--
z/svc