Problem z pamięcią Goodram i płytą ABIT KV7.

Autor: Bluefish <Bluefish_at_plusnet.pl>
Data: Wed 31 Oct 2007 - 07:42:14 MET

Witam !

Mam płytę ABIT KV7 (chipset VIA KT600) z procesorem Athlon 2500+
(Barton). Do wczoraj wszystko chodziło bez problemu, ale zachciało mi
się więcej pamięci. W związku z tym postanowiłem zamienić moje
dotychczasowe 2 moduły pamięci TwinMOS po 256 MB PC3200 na Goodram 1024
MB PC3200. Po wymianie pamięci niestety zaczęły się schody, bo za każdym
razem po włączeniu kompa resetuje się on po kilku minutach pracy. Jest
to dla mnie co najmniej dziwne, bo wcześniej z dwoma modułami chodził on
super stabilnie przy częstotliwości 2.35 GHz (11*202). Teraz nawet po
obniżeniu częstotliwości do nominalnych 1800 MHz (a nawet mniej) non
stop reset. Przeważnie dzieje się to przy odpalaniu okna jakiegoś
programu. Nie pomaga nic, ani przywrócenie ustawień domyślnych biosu,
ani podnoszenie napięcia. Aktualizacja biosu odpada, bo mam najnowszą
wersję. Czy możliwe jest żeby pamięć ta była aż tak prądożerna żeby
powodowała resety ?? Bo na Twinmosach chodzi super. Z tym że Twinmosy są
jednostronne, a Goodram jest dwustronny (kości po obu stronach).

Co do konfiguracji to z kalkulatora wynika że zżera ona 276 W, a
zasilacz mam 350 W (no name). Więc nie sądzę żeby to on się nie wyrabiał.

PS. Jeśli to wina zasilacza, to jaki polecalibyście w rozsądnej cenie ??

pozdrawiam Bluefish
GG : 6350781