Re: [NTG] Petycja

Autor: TomekO <niemam_at_o2.pl>
Data: Tue 30 Oct 2007 - 13:10:55 MET

> Masz racjÄ™. Wydaje Ci siÄ™. Ta ustawa jest totalnym bublem i niczego nie
> zmienia. Podpis elektroniczny nie istnieje obecnie.

Nie będę wnikał bo nie analizowałem tej ustawy ale chodzi mi o to że to
jest jakiś krok do przodu - efekt jak widać mizerny.

> Zapewnienie niejawności. Właśnie w tym.

Uważam że pobranie odpowiednio szyfrowanego pliku zastępującego kartę do
głosowania za pomocą podpisu elektronicznego a następnie po odpowiedniej
edycji wysłaniu go do wirtualnej urny nie jest jakimś karkołomnym
informatycznie problemem.Zapewni to niejawność głosowania na tej samej
zasadzie co jest obecnie.Większym problemem jest stopień zacofania
informatycznego w naszym kraju bo ciekawe ile wogóle osób mogłoby
skorzystać z takiej formy głosowania.