Re: post code 66h

Autor: Paweł Kraszewski <pawel_at_kraszewscy.net>
Data: Tue 30 Oct 2007 - 11:09:28 MET

Mikolaj Machowski wrote:

> Od jakiegoś czasu komputer wiesza się przy uruchamianiu po ekranie GRUBa
> i wyborze Linuksa staje na kodzie 66h. Zazwyczaj udaje się uruchomić do
> końca po kilkukrotnym restarcie. Jeśli wybiorę Windows uruchamia się bez
> problemu, ale pada po kilku minutach pracy.
>
> W sieci znalazłem jedynie, że 66h w Award BIOS jest zarezerwowany :/
> Ktoś się zetknął i zna przyczyny?

A co ci daje kod POST po _zakończeniu_ testów POST? Jeżeli to się dzieje
przy starcie systemu, to jest to komunikat od tegoż systemu. Wrzuć to
pytanie na pl.comp.os.linux.sprzet - może tam ktoś szybiej odpowie.

Daj też info, czy ekran gruba znika (i coś/nic się nie pojawia) i dopiero
wtedy pada.

---trochę stukania w google---
> I'm curious. Why does Linux make that friendly 98/9a/88 looking
> postcode pattern when it's running? DOS and DOS95 don't do that.
>
> I'm begining to feel like I can tell the system health by observing it,
> kind of like "seeing the matrix."

H. Peter Anvin (więc raczej wie co pisze)
It outputs garbage to the 80h port in order to enforce I/O delays.
It's one of the safe ports to issue outs to.

--
 Paweł Kraszewski
 www.kraszewscy.net