Re: Przelacznik KVM pogarszaja obraz?

Autor: Paweł Kraszewski <pawel_at_kraszewscy.net>
Data: Tue 30 Oct 2007 - 10:58:00 MET

 tiamatx@o2.pl wrote:

> Witam,
> czy przelaczniki KVM znacznie znieksztalcaja obraz?. Tego rodzaju
> sprzet, zazwyczaja stosowany jest przez adminow w serwerowniach. Ja
> natomiast zajmuje sie grafika 3D i 2D, do tego potrzebuje pracowac na
> kilku maszynach jednoczesnie. Chce zainwestowac w KVM, ale slyszalem
> ze one znacznie znieksztalcaja obraz w mojej pracy jest to
> niedopuszczalne. Slyszalem ze wiele zalezy od kabli, w ofercje allegro
> sa przelaczniki z wbudowanymi przewodami, " PRZEŁĄCZNIK KVM NA 4
> KOMPUTERY" za 149 zl. dzieki czemu PODOBNO jakosc jest znacznie
> [...]

a) Przewody MUSZĄ być wlutowane w KVM. Zniekształcenia (odbicia) robią się
   na stykach.

b) Przełącznica elektroniczna z odpowiednio szerokim pasmem (na pudełku
   zawsze piszą pasmo switchy w torze video - każdym razie w tych lepszych)

Nie ma tak, żeby w ogóle nie zniekształcało, ale powinno zminimalizować
straty.

 I generalnie nie wierzę w "złote/pozłacane styki" - problemem jest styk
jako taki a nie materiał z którego jest zrobiony. Nawet najlepszy
przełącznik po kilku/nastu/dziesięciu przełączeniach, zwłaszccza
wielosekcyjny i wielopozycyjny zaczyna mieć straty i odbicia.

--
 Paweł Kraszewski
 www.kraszewscy.net