Re: [NTG] Petycja

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 18:46:58 MET

TomekO <niemam@o2.pl> wrote:

> Wydaje mi si? ?e mechanizmy ju? powsta?y. Ustawa o podpisie
> elektronicznym istnieje od dawna i chyba problemu z podpisem i
> identyfikacj? by nie by?o.

Nie rozumiesz różnicy - w przypadku musisz podpisać coś, co ma być
niejawne.

> Odno?nie podtwierdzenia na kogo si? g?osowa?o
> mo?na uzyska? z szyfrowanego pliku którego tre?? mo?na wydrukowa?, wys?a?
> do potwierdzenia etc.

Cały numer polega na tym, że ma być bez papierów. A i ciężko sobie
wyobrazić, żeby to wyborcy mieli zachowywać dowody na rzecz ewentualnego
postępowania dodowowego.

> Wi?kszych problemów nie ma w przypadku bankowo?ci
> elektronicznej, ZUSu wi?c nie wiem w czym wybory s? bardziej
> skomplikowane.

W tym, że wybór jest niejawny, a bank czy ZUS raczej jest zainteresowany
tym, co przesyłasz.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/