Notebooki Asus - brak sprzętowej wirtualizacji

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 22:29:49 MET

Po 8 miesiącach prób wyjaśnienia dlaczego mój notebook produkcji Asusa
ma zablokowaną sprzętową wirtualizację i spowodowania, by kolejny BIOS
wreszcie ją odblokował, otrzymałem od tech supportu Asusa następującą
odpowiedź:

"Nie jest to blad, a po prostu brak pewnej funkcji, która, jak
otrzymalismy informacje, nie jest planowana w notebookach."

Wobec powyższego ostrzegam potencjalnych nabywców notobooków Asus, aby
nie dali się tak jak ja nabić w butelkę. Skądinąd wiem, że istnieją
notebooki Asusa z odblokowaną VT, ale przy takim stanowisku firmy nie
można być pewnym, czy kolejny nowszy BIOS jej nie zablokuje.

Inni producenci, tacy jak Dell i HP, już dawno temu uznali blokadę VT za
błąd i pousuwali ją w nowszych wersjach BIOSów. Jak widać Asus jest
odporny na potrzeby klientów, być może więc klienci powinni też być
odporni na niepełnowartościowe produkty.

Ech, szkoda gadać.