Re: jaj wygląda instalacja

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 19:26:57 MET

Użytkownik "tedy" <anamjk@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1193592681.467651.82420@22g2000hsm.googlegroups.com...
> Mam pytanko jak wygląda instalacja sterowników do karty sieciowej
> kupiłem kartę zainstalowałem ,gorzej bo dostałem płytkę i trzeba
> zainstalować z niej sterowniki a że jestem laik w dziedzinie :-(((
> Proszę o krótki oipis

Jeżeli nasza karta siedzi już sobie wygodnie w slocie PCI, to musimy dodać
odpowiedni wpis do pliku /etc/modules.conf. W pliku tym wpisujemy:

alias eth[0,1,...] "nazwa modułu"

, gdzie:

eth[0,1,..] - numer karty sieciowej w systemie,
"nazwa modułu" - jest nazwą pliku, w którym jest nasz "sterownik".
Szukać ich należy w /lib/modules//kernel/drivers/net - powinny być moduły o
nazwach takich jak układ karty.

Następnie musimy popełnić restart, aby nasz moduł mógł się odpalić wraz ze
startem systemu.

Kolejnym krokiem będzie nadanie naszej karcie numeru IP:

ifconfig eth0 IP netmask MASKA up

np:

ifconfig eth0 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 up

Po wykonaniu takiego polecenia nasza karta ma teraz IP: 192.168.1.1 przy masce
255.255.255.0