Re: glośny komp

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 27 Oct 2007 - 18:01:28 MET DST

Max pisze:
> Witam, mam kompa Athlon 2600, 1GB RAM, Radeon 9350, 80GB, XP, na
> najtanszej obudowie Codegen 350W. Pracuje b. glosno, wrecz buczy i wpada
> w wibracje... chce zmodernizowac pod wzgledem halasu stąd kilka pytań:
> 1. Czy zmiana samego zasilacza na np. Fortron 350W pomoze?
Sama wymiana samego zasilacza to jeszcze nie wszystko. Z pewnością
będzie bardzo pomocne, zwłaszcza jak wezmiesz zasilacz z 12cm wentylatorem.

> 2. Czy jest konieczna jest rowneiz zmiana obudowy, bo ta moze przenosic
> wibracje?
Nie koniecznie, ale albo będziesz musial tą przerobić trochę albo
zmienić na lepsza (co wcale nie jest łatwe, by znaleźć nową lepszą w
dobrej cenie)

> 3. Czy chlodzenie wewnątrz, witraki itp, tez tzreba bedzie zmienic?
Wypadałoby.

Athlon 2600 jest dość "grzejącym" procesorem, więc jego chłodzenie musi
być skuteczne, by się nie wieszał. By było skuteczne - musi mieć albo
mały radiatorek i ogromny przepływ powietrza (a co za tym idzie -
hałasujący wentylator i świst powietrza), albo dużą powierzchnię
chłodzenia i mniejszy przepływ. Na istniejącym radiatorze pewnie wiele
nie zdziałasz - skoro producent już tam wsadził wyjący wiatrak, to
znaczy że conajmniej taki był potrzebny by utrzymać sensowną
temperaturę. Trzeba by poszukać czegoś lepszego radiatora lub radiatora
z wentylatorem, polecam coś z arctic cooling jak ma być tanio.

Obudowy codegena mają jedną chroniczną wadę - brak przepływu powietrza.
Co z tego że będziesz miał wentylator 12cm w zasilaczu... co z tego że
dodasz drugi wentylatorek z tyłu obudowy (zalecane, również jakiś arctic
z serii TC, wypada również wyciąć kratkę za tym wentylatorem, bo ma małe
otworki), jak nie ma skąd się nowe powietrze w obudowie wziąść. Trzeba
albo dorobić otwór nad procesorem i dodać "tubę jak do prescota" albo z
przodu jakoś zapewnić wpływanie powietrza. To zależy jaki masz
plastikowy przód obudowy i czy możesz tam z dołu/przodu jakieś otwory
zmajstrować