Przejście(Kupno) na PC dwurdzeniowy

Autor: LUKY <luky1_at_USUNTOo2.pl>
Data: Thu 25 Oct 2007 - 18:46:15 MET DST

Witam,
ostatnio rozmyślam troche nad unowocześnieniem swojego PC, mam taką oto
leciwą konfiguracje :):
Athlon 2000+XP
2x256 Twinmos DDR
ATI 9550
HDD ATA 200GB
Zasilacz Modecom MC-350

Pracuje dużo na komputerze m.in:
-sprawy biurowe(od arkuszy kalkulacyjnych i dokumentów tekstowych,
emeile...)
-sprawy programistyczne (obsługa baz danych, pakiety typu Visual Studio
i Delhi)
-sprawy graficzne (drobiazgi w Photoshop, animacje GIF)
-nie gram lub gram raz na pół roku w fife :D
-często korzystam z aplikacji przetwarzających coś wsadowo (np.
IrfanView, mam też napisaną przez siebie aplikacje które też działa
wsadowo (robi pewne operacje) na setkach plików - odczyt/obróbka/zapis)

Co ciekawe mam uruchomione w tle(na raz) często sporą cześć z tego co
powyżej i widze że komputer już nie daje rady(szczególnie mała ilość
pamięci)

Co myślicie o tym aby w celu zwiększenia wydajności rozbudować ten
komputer (a w zasadzie to myśle przebudowac :)) o takie podzespoły:

1 Pamięć DDRAM2 Kingston 2048MB 667MHz CL5 (2x1024) 169.99
2 Procesor Athlon 64 (AM2) AMD X2 4000+ 2x512KB BOX 65W 218.00
3 Płyta główna Socket AM2 Asus M2NPV-VM (GeForce6150 VGA PCI-E DDR2
SATA2) 269.00

Razem wychodzi 660zł czy wydajność zwiększy się diametralnie, czy system
będzie płynnie przechodził między tymi wszystkimi aplikacjami?
Czy ta grafika zintegrowana jest na poziomie tego co mam teraz czy oczko
,dwa wyżej ? :)
A może dołożyć i pchać się w Core Duo? Proszę o sugestie?

Pozdrawiam