Re: Monitor LCD - pomoc w wyborze

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Mon 22 Oct 2007 - 16:56:37 MET DST

> eeetam miałem 932B i posiadał szeroki zakres regulacji lamp, nowe modele z
> dynamicznym kontrastem muszą mieć regulacje przynajmniej 100cd - 300cd
>
> starsze modele owszem wszystko regulowały matrycą np 940FN ale teraz juz
> to rzadkość

Nie piszę o starych modelach, a o współczesnych. Prosze posłużyć sie
kolorymetrem i sprawdzić samemu. Jeśli monitor jest używany w domu
wieczorami, powinien dać się wyregulować znacznie poniżej 70cd/m^2 z
tendencją im mniej tym lepiej. W nocy 30cd/m^2 to też dużo. Oczywiście mowa
o regulacji podswietleniem a nie obcinaniem matrycy. Kto nie wie, jak to się
ma do rzeczysistości, proszę sobie przełożyc na CRT. Kineskop nowy, sprawny,
na 100% jaskrawości to max 100-120cd/m^2, a przeciez najczesciej jest
ustawiony na połowę lub mniej. Proszę też prześledzić ilość wątków na
forach, świeżych użytkowników uskarżających sie na ból, czy pieczenie oczu.
Oczywiście gromada "fachowców" pisze, że to normalne i trzeba się
przyzwyczaić. Otóż to nie jest normalne, oczy cierpią w imię marketingu.
Jasny monitor jest potrzebny na wystawie, gdzie w dzień przyciąga wzrok ze
100 m w hali hipermarketu. W normalnych warunkach oświetleniowych na
stanowisku pracy, biel powinna być tak samo jasna jak kartka papieru. Proszę
zrobić sobie taki test i z ręką na sercu sprawdzić czy da się tak ustawić
monitor, bez ingerencji w obcinarkę sterowania (rzekomy regulator
"kontrast").

Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastiff