Re: IBM T40 - długość pracy na baterii

Autor: Marek Kozlowski <kozlowsm_at_mini.pw.edu.pl>
Data: Sun 21 Oct 2007 - 09:00:15 MET DST

:-)

> Z tego co czytam dobrym pomysłem byłby IBM T40 i pokrewne - mają opinię
> trwałych, a wg producenta na baterii standardowej pracuje 5.5 godziny,
> na lekko wystającej - 7.5h. Czy jest tutaj ktoś, kto mógłby to
> potwierdzić i temu zaprzeczyć?

Ja mam T42 od nowości i T40 po fabrycznej regeneracji z nową baterią.
Realnie około 4 h normalnej pracy w okienkach (GNOME na Gentoo lub
Windows), z tym, że AFAIK są też mocniejsze baterie. Z notebooków jestem
bardzo zadowolony, nie widać po nich wieku (skądinąd delikatnie się
obchodzę), nie miały usterek ani nie mają jakichkolwiek oznak użycia. Są
zgodne i ślicznie łażą z Windowsem, Gentoo i FreeBSD. Mają też sporą
"literaturę" w Sieci. Co prawda niektórzy twierdzą, że w T4x często pęka
obudowa koło tuchpada -- hm... przepraszam, co oni robią z tymi
notebookami?
Myślałem też o D6xx, ale IMO wykonanie T4x jest o niebo solidniejsze.

Chciałbym teraz zwrócić uwagę na dwa istotne ograniczenia tych notebooków:

1. Notebooki T4x są bardzo cienkie. Czasem to wada. Napęd optyczny jaki
do nich pasuje to nie standardowy 12.7 mm ale 8.5 mm. AFAIK dopiero
około rok temu producentowi udało się wyprodukować napędy DVDRW/DL o
znośnych parametrach. Te oferowane na Allegro to nierzadko 2x albo 4x
bez wsparcia DLa. Ja za nowy napęd DVDRAM znośnej klasy 8x/4x zapłaciłem
ok. 550 PLN i to była znakomita oferta. Dla jakiegokolwiek innego
notebooka byłoby 5 razy taniej...

2. Notebooki T4x wyposażona są zazwyczaj w kartę grafiki ATI Radeon
7500. Jest to zgodna, ale dość archaiczna karta -- do normalnego użytku
wystarczy, ale w wiele gier w ogóle nie pograsz (niektóre wręcz nie
odpalą się). Ja "przejechałem się" np. na open source'owym DangerDeepie.

Pozdrawiam,
Marek Kozłowski

PS. Podobno T60 sygnowane jawnie przez Lenovo nie zachowują już jakości
T40. Szkoda :-(