Re: p³yta gl. z szybka pamiecia

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 21:02:30 MET DST

U¿ytkownik "Marek Pajak" <marekp@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:ff3k83$ni2$1@opal.icpnet.pl...
> Witam
>
> Pytanie sprzêtowe, ale wymaga ma³ego wyt³umaczenia.
> Chcê robiæ co¶ takiego:
> Na HDD mam pliki Bazy danych: 3-4GB,
> przegrywam je do ramdysku
> obrabiam na ró¿ne sposoby
> Jak efekty mi siê podobaj± przegrywam dane spowrotem na HDD, jak siê
> pogubiê, kasujê katalogi wgrywam sobie z HDD na nowo itd.
>
> Potrzebujê wiêc do¶æ szybkich dysków. Zdecydowa³em siê na 2x WD Raptor w
> macierzy 0.
> Ram 8GB - determinuje system 64bit (win lub linux - mi obojêtne)

Maj±c 8GB RAM, przy bazach 3-4GB mo¿na ju¿ pokusiæ siê o posiadanie dwóch
baz w ramdysku (lub 2 ramdyski). Na jednej bazie pracujesz, jak efekty siê
podobaj± to kopiujesz do drugiego ramdysku i z niego (w tle) na drugi HDD. W
tym czasie orgina³ dalej obrabiasz, jak efekty s± OK to replay w/w (kopia do
ramdysku i z niego na HDD), je¶li nie podobaj± to z kopii z ramdysku
kopiujesz z powrotem. Wtedy dysk jest praktycznie bez znaczenia (poza
pierwszym za³adowaniem bazy po w³±czeniu komputera)