płyta gl. z szybka pamiecia

Autor: Marek Pajak <marekp_at_wp.pl>
Data: Wed 17 Oct 2007 - 04:16:16 MET DST

Witam

Pytanie sprzętowe, ale wymaga małego wytłumaczenia.
Chcę robić coś takiego:
Na HDD mam pliki Bazy danych: 3-4GB,
przegrywam je do ramdysku
obrabiam na różne sposoby
Jak efekty mi się podobają przegrywam dane spowrotem na HDD, jak się
pogubię, kasuję katalogi wgrywam sobie z HDD na nowo itd.

Potrzebuję więc dość szybkich dysków. Zdecydowałem się na 2x WD Raptor w
macierzy 0.
Ram 8GB - determinuje system 64bit (win lub linux - mi obojętne)
Procesor - szybkość nie jest tu najważniejsza. Chociaż...

Pytanie do sprzętowców:
Jaka kombinacja (przy 64bit-OS) płyta-procesor-ram będzie
najwydajniejsza w przypadku ram i przerzucaniu danych z hdd.
Najchętniej wziął bym płytę główną microATX z grafiką na pokładzie, ale
_ponoć_ takie chipsety spowalniają ram. Na ile? może minimalnie i nie
warto tym sobie zawracać głowy?
OC nie jest mi obcy, więc jak coś warto podkręcić (pamięć ;-)) to biorę
to pod uwagę.

Pozdrawiam
Marek