Re: E4300 + wylaczanie z powodu wysokiej temp.

Autor: mk <REVERSE_lp.pw_at_myzskm.REMOVE>
Data: Fri 19 Oct 2007 - 19:49:53 MET DST

Maciej Browarczyk pisze:
> Użytkownik mk napisał:
>
> [cut]

> No wlasnie w iTAT'cie dalem 100% obciazenie na dwoch rdzeniach i przy
> wiatraku na 5V sie restartuje :(

Pracujesz pod Windowsami? Jeśli tak to wyłącz automatyczne restartowanie
systemu po błędzie krytyczny. Zobaczymy, czy jakiś komponent systemu
daje twardy reset, czy następuje błąd krytyczny dla stabilności systemu
operacyjnego.
Przetestuj też stabilność systemu programami typu SuperPI, Tester
WinRAR'a itp.

> Nie korzystam, bo w sumie nie moge. Przy oryginalnym chlodzeniu bylo to
> mozliwe (4 pinowa koncowka wiatraka), teraz mam 3pinowa i nie da sie nim
> sterowac a nie widzialem nigdzie wiatraka 12cm z 4pin koncowka.

Ta płyta ma też opcję regulacji obrotów wentylatora 3 pinowego.
Podłącz wentylator pod złącze "System FAN" (czy jakoś tak). Podstawową
regulację tego tak podpiętego wentylatora uzyskasz z poziomu BIOS, ale
prawdopodobnie Cię ona nie zadowoli, jeśli jesteś miłośnikiem ciszy.

Pobierz więc program SpeedFAN, najnowsze wersje umożliwiają regulację
obrotów wentylatorów na tej płycie. W opcjach zaawansowanych musisz
odnaleźć opcje dla układu LPC IO (układ scalony Winbonda, numeru nie
pamiętam).
Dalej (w tych opcjach) dla wentylatora "System FAN" musisz odszukać typ
sterowania wentylatorem i zmienić (o ile już nie zmienione) PWM output
na DC output. Teraz obrotami wentylatora możesz już sterować ręcznie.
Po dalszej konfiguracji programu, by "System FAN" reagował na
temperaturę rdzeni, możesz przejść na sterowanie automatyczne.

Jaką masz temperaturę rdzeni procesora przy obciążeniu 100% bez OC?
Może radiator ma słaby kontakt termiczny z procesorem...

> Tak, mam oryginalny.

I co? GorÄ…cy?
ASUS w instrukcji sugeruje (może nawet wymaga - nie pamiętam) wymianę
tego radiatora (lub dodanie śmigła) przy pasywnym chłodzeniu procesora.
Pracujesz w warunkach bliskich chłodzenia konwekcyjnego.

pzdr
mk