Re: Duo Quad i aplikacje

Autor: Marcin P. <lelec_at_op.pl>
Data: Fri 19 Oct 2007 - 16:20:27 MET DST

Użytkownik "O2" <6890@4fg.t6> napisał w wiadomości news:ffaa44$9ot$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czy popularne aplikacje jak Windows, Word, Exel, AutoCAD i programy
> graficzne wykorzystują wielordzeniowość procesorów? Chodzi głównie o
> AutoCAD, bo Word i Excel wielkiej mocy obliczeniowej nie potrzebują. A jak z
> Windowsem Vista? Warto płacić więcej za Core 2 Quad, czy kupić Core 2 Duo?

Ogólnie przy cenie Q6600, opłaca się (ja wziąłem), ale czy na 100% wykorzystasz 4 rdzenie? nie wiem.
E6xxx to też dobry sprzęt. E43xx też, i E21xx są świetne, dużo tańsze i niewiele mniej wydajne niż E6xxx, a ich potencjał OC jest wielki.
Dlaczego więc zamówiłem Q6600? Robię strony internetowe, używam Photoshopa, Flasha, czterech różnych przeglądarek internetowych na raz, po kilka okien każda. Kilka sesji FTP wisi w tle, kilka okienek edytora tekstowego.

Mój stary Duron 1300 wymięka :). Przełączanie tasków to czasem makabra - nawet kilkadziesiąt sekund!
W Quadzie wiele rdzeni podzieli się robotą, i mam nadzieję, że będzie duużo szybciej.
Za parę dni podzielę się obserwacjami.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin