Re: JAKI DOBRY LCD 30 cali polecacie ????????????????????

Autor: Marcin P. <lelec_at_op.pl>
Data: Fri 19 Oct 2007 - 16:10:54 MET DST

Użytkownik " Radek" <moniek.zoliborz.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ffabe9$jam$1@inews.gazeta.pl...
> Jaki LCD 30 cali polecacie ? Wiekszość ma matryce TFT, czy są z innymi ? Co
> polecacie, duży monitor do grafiki (Corel Draw, photoshop), itp. ? Co polecacie ?

Podaj kwotę, Radku.
Właśnie miałem podobny dylemat. Potrzebuję monitora do produkcji stron internetowych i do grafiki.

Szukałem 22 cale wide do grafiki, skuszony niskimi cenami (1k zl za matryce TN).
Poczytałem, porównałem .... olałem TFT TN. Rozpocząłem poszukiwania od nowa, tym razem matryc PVA, S-PVA, MVA czy IPS.

Wyniki poszukiwań:
Po tygodniu, grzebania, czytania i porównań, właśnie zamówiłem w lokalnym sklepie Samsunga SM 215TW, za około 2k zł. Dobre wyposażenie, niezłe parametry, świetne kolory, kąty 178/178 stopni. Marzenie.
Co rozpatrywałem?
Eizo: Ceny od min 2k5 pln za 20 cali.Większe, 24 cale ++, to 4k++, do ... nie ma granicy. chcesz monitor za 50k pln?
Taniej: Gateway 2185, ta sama matryca co Samsunga SM 215TW, może nawet ładniejszy monitor, ale nie słabiej wykoanny, nierówne podświetlenie itp... no i marka niezbyt popularna w polsce. Ale cena - około 1k3 zł.
Belinea: 102035. 20 cali, PVA. Belinea to marka Maxdaty. Odpadła, choć cena korzystna, podobnie jak gateway.

Do mojej pracy być może wystarczył by Samsung 226bw z matrycą TN, ale trzeba iść do przodu.
Mam 17 cali z matrycą Samsunga, na któym kolory są ... odmienne niż na nniezłej 19 CRT.
Zostawiam jednak stare LCD, żeby widzieć, jak moi klienci bedą widzieli to, co wyprodukujemy na PVA.

Polecam artykuły o monitorach macworld.pl - zwłaszcza porównanie samsunga, eizo i neca.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin
Strony internetowe