Re: wspomaganie h264 najtaniej

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 18 Oct 2007 - 18:31:26 MET DST

Tomasz Bątor <mis@koralgol.pl> wrote:

> Żeby nie było całkiem OT: jak działa owo sprzętowe wspomaganie NVidii?
> Nie natknąłem się do tej pory na jakieś ludzkie wyjaśnienie tego całego
> PureVideo.

Bo wiekszosc to marketingowa papka nvidii. Niezly artykul z wyjasnieniem,
testami wydajnosci ATI vs nVidia masz na Xbit Labs:

http://xbitlabs.com/articles/video/display/video-playback.html

Polecam uwadze:
http://xbitlabs.com/articles/video/display/video-playback_9.html
http://xbitlabs.com/articles/video/display/video-playback_8.html
http://xbitlabs.com/articles/video/display/video-playback_6.html

Wychodzi na to ze w kazdym segmencie nVidia ma przewage jesli chodzi
o wideo nad odpowiednikami ATI, co wiecej nie ma specjalnych roznic
miedzy taniutka 7300GS a zbajerowana GF8800GTX. GF7300GS/GT bedzie
najtansza karta (i do tego chlodna) skutecznie wspierajaca
dekodowanie H.264. Reszta to kwestia dekoderow i czy korzystaja
z akceleracji PureVideo dla H.264 (to jest AFAIK dopiero od PowerDVD7
ja do sprzetu mam dolaczone PowerDVD5 wiec nie jestem w stanie skorzystac
bo zarowno kodeki do mplayera jak i chwalony za szybkosc CoreAVC sa czysto
programowe. To by bylo na tyle jesli chodzi o PureVideo

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl