czy jest taka płyta: AM2, kilka "surowych" wymagań

Autor: Dirty Harry <harry.dirty_at_joint.org.invalid>
Data: Wed 17 Oct 2007 - 05:19:19 MET DST

Cześć!

Stare mobo odchodzi na emeryturę. Wstępnie zdecydowałem się na AM2
ponieważ słyszałem, że przyszłe procesory AMD będą ciągle do nich
pasować (przynajmniej przez jakiś czas) -- prawda to?

Interesują mnie też płyty energooszczędne. Gdzieś czytałem, że sam
chipset AMD 690 (a może jakaś jego wersja) wspiera wiele funkcji
związanych z oszczędzaniem energii. W związku z tym mam kilka pytań, czy
jest taka płyta, która:

1) posiada taki chipset wspierający oszczędzanie energii
2) jest pod AM2
3) kontroler SATA na niej wspiera NCQ
4) DDR lub DDR2 (ECC lub non-ECC)

Wstępnie chciałbym kupić jakiś 35W procesor AMD 64/AMD 64 x2. Ponieważ
się prawie w ogóle nie znam na obecnym sprzęcie jestem otwarty na inne w
miarę rozwojowe propozycje, za które również będę wdzięczny, ew. uwagi o
tym chipsecie 690.

Harry, Dirty