Re: Taktowanie pamięci

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Tue 16 Oct 2007 - 20:57:03 MET DST

Dnia Tue, 16 Oct 2007 19:38:29 +0200, Marcin napisał(a):

> Dzięki, nie rozumiem tego do końca ale wiem że więcej niż 200MHz nie mam
> sie co spodziewać ;) Tylko w sumie dlaczego mam 182. Ale jakoś będę
> musiał z tym żyć.
Ponieważ ustawiłeś FSB na 182 MHz a pamięć 1:1. Możesz spróbować ustawić na
1:1,33 ale wtedy przekroczysz sporo 200 MHz. Pośrednich mnożników nie ma.
Jak nie będziesz kręcił procesorem i zostawisz go na 166 to pamięć na
mnożniku 1:1,33 pójdzie Ci na 200 MHz.
> A powiedzcie mi jeszcze czy jeżeli dodam do tego kość
> 1GB to będą jakieś problemy. Bo chyba powinno się dawać kości o tej
> samej pojemności. Czy nie jest to prawdą.

Jeżeli zainstalujesz moduł (nie kość - kości to to małe czarne z mnóstwem
nóżek) taki sam jak już masz nie będziesz miał problemów z uruchomieniem
Dual chanel. Z tym że przy jednordzeniowych AMD różnica w wydajności jest
iluzoryczna.
> I dlaczego DDR2 są tańsze od
> jedynek?

Spytaj się producentów.