Re: jaki komp wysarczy aby moc spokojnie grac w najnowsz gry?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 14 Oct 2007 - 23:00:31 MET DST

Benjamin <kapoeira@op.pl> wrote:

> Niedawno miałem taki sam dylemat. W tej chwili jestem szczęśliwym
> posiadaczem kompa o następujących parametrach:

    No to wtopiles. To co podales ponizej to STANY SREDNIE ale rok temu!
Na dzis brac X2 3600+ do gier to lekka pomylka, X2 3800+ i wyzsze sa tylko
nieco drozsze, maja lepsze mnozniki do OC, a jak mozna dolozyc te ~300 zl
to jednak lepiej na dzis C2D, bo AMD niestety opoznia sie z K10 - Phenomami
X3 i wydajniejszymi. Ciekawie moze byc dopiero na gwiazdke, albo i po nowym
roku.

> Płyta - ABIT KN9 na nForce 4 Ultra
> Procek - Athlon 64 X2 3600+ wraz z Pentagramem Cu-100
> Ram - Geil 2 GB 667 Mhz CL 2.5

            Do tej pory w miare OK, z uwagami jak wyzej. C2D zapewnie jednak te
kilka-kilkanascie FPS wiecej w gierkach.

> Grafika - Gigabyte GeForce 7600 GT 256 MB

            Wtopa. Sam mam GF7600GS @GT 256 MB GDDR3, ale kupowana rok temu. Na
dzis absolutne minimum to GF7900GS z dobrym potencjalem OC. A jak gra ma
byc wygodna i w high detail to jednak praktycznie obowiazkowo GF8800 albo
najwydajniejsze od ATI.
Taki np: Bioshock na X2 ~4800+ (2500 MHz fizycznych) + GF7600 540 MHZ rdzen
/800(1600) pamiec to pokaz slajdow ~17 FPS ze spadkami do nawet do 8-10,
tylko w malo zlozonych miejscach jest ~30 FPS, a gierki na silniku Unreal3
i innych nowych dopiero wysypia sie na gwiazdke. Mowie o ustawieniu high i
1024x768, w medium jest niewiele lepiej.

> HDD - Seagate 320GB 7200 SATA II + NCQ

    To tylko dysk. Ciezko wybrac zly - co to nie bedzie, to ze
wspolczesnych gierki beda dzialac OK - roznice sa prawie niezauwazalne
"na oko".

> Dźwięk - Sound Blaster 24-bit Live! (przełożony ze starego kompa)

            KOMPLETNE NIEPOROZUMIENIE! Ten kastrat moze nadaac sie do sluchania
muzyki, ale absolutnie nie do gier - pozbawiony jest DSP.
Do gier X-Fi Xtreme Gamer/Music zwlaszczcza na sluchawkach ma swietne
efekty (Creatura wreszcie czerpie z rozwiazan ubitego Aureala), bardzo
wydajny DSP w tych kartach + EAX 5.0/OpenAL robi swoje, a jak ktos nie
za bardzo moze wylozyc na dzwiekowke ~300 zl to do gier warto brac na rynku
wtornym chocby pierwszego Audigy za ~60 zl. Nic do gier nie ma lepszego
stosunku cena/wydajnosc, tym bardziej ze jako bonus dostaje sie
pelnowartosciowy port Firewire (nie kazda plyta go ma, a z PCI 2.x na
wspolczesnych pltach bardzo krucho). Na dzis obsluguje juz w pelni
oficjalnie EAX do 4.0/OpenAL - do geirek bez wypadu wystarczy.
Nie obraz sie, ale wybor ktorego dokonales pozwala przypuszczac ze w
sprzecie do gier nie za bardzo jestes zorientowany - ten rynek zmienia sie
bardzo szybko.

Co do pytania - 2500 zl troche malo na full wypas do gier biorac pod uwage
ceny dobrych plyt pod C2D i tego CPU + dobrej grafiki, najlepiej w SLI.
Jesli to ma byc na dluzszy czas moze lepiej pomyslec nad konsola, a peceta
kupic ze stanow srednich. Przynajmniej do nastepnej generacji konsol ma sie
spokojna glowe, a ciagle dozbrajanie peceta by byl wydajny do najnowszych
gier to studnia bez dna.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl