Re: Podzespoły - co się opłaca kupić?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 14 Oct 2007 - 20:41:52 MET DST

Mariusz wrote:
> [...]
> internetu a także do obróbki grafiki.
> Z czasem chciałbym kupić jakąś kartę wideo, żeby podłączyć kamerę aby
> zgrywać i montować amatorskie filmy (rodzinka) jak również od czasu do
> czasu chciałbym zagrać sobie w jakąś grę.
> Czy warto dołożyć i kupić procesor Intel C2D E6750 BOX zamiast E4400?
> Czy będzie on bardziej wydajny?
> Quad jest znowu droższy i od kilku osób słyszałem, że niezbyt dużo
> wydajniejszy od C2D i nie warto dokładać.
>
> To samo z kartą graficzną. Czy warto dokładać do GF 8800 GTS 320MB RAM
> (1200-1300 zł) czy wystarczy GF 8600 GT lub ew. GTS.

Do Twoich zastosowań wystarczy dowolna grafika zintegrowana na płycie
głównej, a jeśli już koniecznie chcesz dopłacać do karty, to weź
cokolwiek serii 8000 do 350 zł i bez wentylatora, który najpierw będzie
wył, a potem się zepsuje.

> Komputer biorę na raty, im wyższa cena tym dłużej będę spłacał a
> zarobków nie mam wysokich i chciałbym wydać pieniądze racjonalnie.

To czemu chcesz kupić drogi komputer, który wykorzystasz w 5%? Ja w
takiej sytuacji brałbym jakiegoś tańszego Athlona 64X2 i płytę ze
zintegrowaną grafiką.