Podzespoły - co się opłaca kupić?

Autor: Mariusz <zlyadres_at_onet.pl>
Data: Sun 14 Oct 2007 - 13:08:24 MET DST

Cześć

Składam komputer i mam pewien dylemat.
Zastosowanie komputera do podstawowych rzeczy tj. filmów, muzyki,
internetu a także do obróbki grafiki.
Z czasem chciałbym kupić jakąś kartę wideo, żeby podłączyć kamerę aby
zgrywać i montować amatorskie filmy (rodzinka) jak również od czasu do
czasu chciałbym zagrać sobie w jakąś grę.
Czy warto dołożyć i kupić procesor Intel C2D E6750 BOX zamiast E4400?
Czy będzie on bardziej wydajny?
Quad jest znowu droższy i od kilku osób słyszałem, że niezbyt dużo
wydajniejszy od C2D i nie warto dokładać.

To samo z kartą graficzną. Czy warto dokładać do GF 8800 GTS 320MB RAM
(1200-1300 zł) czy wystarczy GF 8600 GT lub ew. GTS.
Byłem w sklepie ustalić zestaw komputerowy jaki chcę i sprzedawca
odradzał mi 8800 GTS mówiąc, że tylko dużo przepłacę (800-900 zł
więcej) a GF 8600 wystarczy mi aż nadto. Mówił, że 8800 jest
wydajniejsze w wysokich rozdzielczościach a jak ja będę grał na
monitorze przykładowo 17" w 1024x768 to i na 8600 GT czy GTS jak i na
8800 GTS pogram tak samo.
Poza tym twierdził, że niebawem (2008) wejdą nowe karty i 8800
stanieją. Komputer chciałbym kupić teraz a nie w 2008 roku więc nie
wiem co robić.
Różnica w cenie pomiędzy GF 8600 GT/GTS a 8800 GTS jest spora więc nie
wiem czy warto dokładać?
Komputer biorę na raty, im wyższa cena tym dłużej będę spłacał a
zarobków nie mam wysokich i chciałbym wydać pieniądze racjonalnie.

Pozdrawiam
Mariusz