Upgrade kompa.

Autor: Parsec <jitter_rejection_at_go2.pl>
Data: Mon 15 Oct 2007 - 09:24:45 MET DST

Witam serdecznie,

ponieważ przymierzam się do unowocześnienia nieco mojego pc, a na jakiś
czas wypadłem z obiegu ;), zatem mam do Was kilka pytań...

Na początek moja obecna konfiguracja:
Obudowa: stary Enlight
Zasilacz: Chieftec 420W z PFC
Płyta główna: Abit IS-7E, niebieski Zalman na NorthBridge, zamiast
standardowego wiatraka (padł po miesiącu)
Proc: P4 2.4GHz HT FSB800 MHz @ 2.64Ghz (box'owe chłodzenie, zero BSOD'ów)
RAM: 2*512MB PC333 Kingston
GfX: PNY nVidia Quadro 380 XGL
Monitor: NEC MultiSync FP1370
Audio: Terratec Aureon 7.1 Space
HDD1: WD Raptor 36 GB
HDD2: WD Caviar SE 120 GB

No więc tak - ponieważ na początku przyszłego roku i tak będę kupował
kompa na firmę (wtedy cena nie będzie grała aż tak znacznej roli), więc
nie chce teraz wydawać za dużo kasy.

Może powiem, czego oczekuje - generalnie chce sobie przez zimę pograć w
trochę nwych gier, chce także nieco przyśpieszyć działanie softu w stylu
Photoshop itd, ogólnie chce nieco przyśpieszyć system w sensie, że tak
powiem, uniwersalnym - dobrze, żeby to obyło się bez wymiany platformy
sprzętowej (w sensie płyty itd. - nie chce, czy też raczej - nie mam
czasu na instalowanie systemu od nowa).

Ponieważ i tak programy, których używam, korzystają z OpenGL 2.0, więc
specjalizowana karta do tego (a la Quadro albo FireGL) nie jest mi
chwilowo potrzeba, więc mam następujące pytania:
- jaką grafikę kupić na AGP, żeby a. była w miarę tania, b. poszły na
tym gry w stylu Colin DIRT, Crysis, Stalker, HL2 EO i tym poodbne w
rodzielczości 1280*1024 przy średnich detalach i bez przycinania się? c.
miała dobrą jakość obrazu w 2D i obsł. OpenGL 2.0 ?
- zmienić proca na szybszy na tym samym sockecie (Prescott?), czy też
kupić porządny radiator i podkręcić?

Pozdrawiam i z góry dziękuje,

Parsec