Re: Długość pracy laptopa

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Fri 12 Oct 2007 - 22:00:50 MET DST

> Dlatego co jakiś czas należy zafundować mu parę cykli:
> ładowanie-opróżnianie.

Już widzę zapobiegliwych uzytkowników, dbających o akumulatory. Niestety
najcześciej akumulator użytkuje się skrajnie niepoprawnie i to jest własnie
reguła.

> Problem w tym, że taki ulegający samorozładowaniu akumulator jest co jakiś
> czas doładowywany, co szybko może doprowadzić do przekłamania wskazań i w
> konsekwencji uszkodzenia ogniwa (wiesz zapewne na jakiej zasadzie działa
> elektronika kontrolująca poziom naładowania - oprócz tradycyjnych metod
> określania stopnia naładowania zajmuje się ona m.in. zliczaniem cykli i
> szacowaniem spadku pojemności, często określana jest też ilość ładunku,
> jaki przepływa w obie strony podczas ładowania/używania - jeśli ten
> parametr ulegnie silnemu przekłamaniu, żywotność akumultora może
> [...]

Zależy od rozwiązania. Niestety kupując laptopa nie ma szans na sprawdzenie,
choć z grubsza można przyjąć, że w tych, nie najtańszych jest to jakoś
zrobione po ludzku. Rozsądnie zaprojektowany układ ładowania po osiągnięciu
pełnej pojemności nie odcina prądu. Wymusza niewielki i tak stoi. Zmiana
jest dopiero po odłączeniu i ponownym podłączeniu.

Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastiff