Re: dziwne problemy z PC - nie mam juz sily

Autor: gosmo <gosmo67_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 10 Oct 2007 - 08:39:46 MET DST

Paweł pisze:
> Od jakiegos roku borykam sie z pewnym problemem, moj komputer to:
> Celeron 2,4
> 512 MB
> Geforce 5200 FX
> Nie za mocny ale wydaje mi sie ze powinien przynajmniej normalnie dzialacm
> natomiast komputer sie często resetuje przy niezbyt duzym obciazeniu, np
> sciaganie z jakiegos p2p i przegladanie WWW. Nie ma mowy aby pograc w jakies
> gry, np stare IGI 2 ktore ma niewielkie wymagania juz nie pojdzie bo komp
> resetuje sie podczas wczytywania gry. Kumpel ma podobna konfiguracje peceta
> [...]
A ja bym polecił rozpocząć od zainstalowania jakiegoś speedfana czy
innego cuda i sprawdzenia temperatur na chipsecie, procku i grafice. Być
może będzie trzeba ponownie posmarować proca pastą posmarować i/lub
kupić wydajniejsze chłodzenie. Jeśli żadnych problemów nie wykryjesz to
rozkręcasz, czyścisz wentylatory patrzysz czy kondensatory nie
popuchnięte (jeśli popuchnięte to tylko znajmy elektronik ewentualnie
jakiś serwis). Jeśli nadal nic nie wykryjesz to przeinstaluj wszystkie
sterowniki w systemie na najnowsze stabilne wersje. Jeśli nadal nic nie
wykryjesz to przeinstaluj system. Jeśli nadal nic nie wykryjesz to wywal
ten szajs i kup sobie coś porządnego ;)