Re: P.S. Re: swith czy router?

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Tue 09 Oct 2007 - 12:07:04 MET DST

Eneuel Leszek <prosze@czytac.fontem.lucida.console9> wrote:

> A to dlaczego?

Napisał niżej.

> A co robi?

Jest overbookowane. Biorąc pod uwagę, że 1 Mb/s operatorskiego łącza w
detalu to 250 zł netto, policz sobie poziom opłacalności, szczególnie
przy ofertach typu 19 zł brutto miesięcznie i instalacja za 0 zł.

> ,,Statystyki'' okazały się nietrafione. Znałem je przed wielu laty.

Są trafione. Inaczej overbooking byłby niemożliwy. Może je 'znałeś' ze
zbyt małej sieci.

> A to dlaczego? Nie możesz ciągnąć kilku rzeczy naraz?
> Ja zazwyczaj tak właśnie ciągnę.

To jesteś w statystycznej mniejszości. Normalni ludzie ściągają bieżące
rzeczy (maile np.), a nie piracą.

> Niemal dokładnie taka sama.

A prawdopodobieństwo wyrzucenia 6 na kostce wynosi 1.

> Na jednym komputerze możesz ciągnąć dla kilku osób -- dla każdego coś innego. :)

Może, może. Ale statystycznie tylko 5% użytkowników sieci to ludzie
nawiedzeni, którzy backupują Internet, kolejne 15% to ludzie, którzy
ściągają dużo, a jakieś 50% to najnormalniejsi ludzie, którzy poza
Internetem prowadzą normalne życie i najnowszy film oglądają w kinie.

> Szansa dokładnie taka sama. Każdy ciągnie to, czego potrzebuje
> niezależnie od tego, ile komputerów jest podłączonych do sieci.

Jasssne.

> Problem w tym, że ja tego tak nie ująłem, ale dokładnie odwrotnie -- liczba
> wpiętych komputerów nijak się ma do obciążania łącza.

Oczywiście. Buahahah.

> Mój niczego nie uśrednia.

Mylisz się. Nie ma obecnie na rynku żadnego ISP, który nie overbookuje
łącz, bo przy 1000 użytkowników płacących jakieś 50 tys. netto
miesięcznie musiałby mieć jakiś 1 Gb/s łącz do Internetu, co jest warte
jakieś 100 tys., do tego dolicz koszty stałe i pomyśl o tych
niedziałających statystykach.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/