Re: P.S. Re: swith czy router?

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 07 Oct 2007 - 22:29:38 MET DST

ledres <lost2malp@opkropka.pl> wrote:

> I wiesz lepiej niz regulamin

Wg tych punktów regulaminu, które podałeś, to jest tak jak on mówi.

> oraz przedstawiciel firmy, mimo ze to tylko

Przedstawiciele często mało wiedzą. I nie dysponują WIEDZĄ o sieciach.

> od tej firmy wlasciwie zalezy jak zinterpretuje swoj wlasny regulamin.

Ewentualną interpretacją mógłby zająć się biegły w sądzie, a nie oni.
Nawet jeśli chcieli powiedzieć to, co mówisz, to zrobili to w zły sposób
i to nie jest Twój problem.
I jeszcze raz - piszę to jako ISP, który niejeden regulamin układał,
czytał i dyskutował.

> A to czego ja chce to juz zupelnie inna sprawa. Nie ja interpretuje
> niejasnosci regulaminu, tylko oficjalny przedstawiciel providera (wiem,

Oni to sobie mogą interpretować tak samo, jak ja. Jeśli wystąpi spór, to
rozstrzygnie go sąd polubowny lub prezez UKE i to oni będą musieli
wykazać, że łamiesz regulamin. A będzie im ciężko, gdyż to router jest
zgodnie z ich definicjami terminalem, a Twój komputer (odbiornik) nie
jest podłączony do ich modemu, tylko do Twojego własnego terminala. Co
podłączasz do własnych terminali podłączonych zgodnie z regulaminem to
już jest Twoja PRYWATNA sprawa. Podejrzewam wręcz, że na gruncie prawa
cywilnego nie mają prawa w to wnikać.

> powtarzam to po raz kolejny, ale to dlatego, ze Ty zdajesz sie udawac,
> ze nie zauwazasz tego argumentu, ktory moim zdaniem powinien konczyc
> cala dyskusje - zajrzyj na grupe dyskusyjna o ktorej pisalem i sam sie
> przekonaj).

Ale tam zapewne nie było wyroku sądu, tylko ich radosne interpretacje,
warte tyle co nic. Powtórzę: oni to sobie mogą chcieć, to co jest
istotne to LITERA prawa i umowy.

> jaka jest interpretacja regulaminu przez providera. Jednak moim zdaniem
> to ta interpretacja jest wiazaca dla jego klientow, bo ewentualne kary

Nie. Interpretacją prawa zajmują się w tym kraju sądy i mają w tym
większy lub mniejszy monopol. To, że ISP powie 'ale mi nie o to
chodziło, ja chciałem żeby było tak i tak, ale oszczędziłem na prawniku
i tak się jakoś napisało', nie ma tu najmniejszego znaczenia.

> itd. tez wymierza provider. Oczywiscie mozna sie pozniej o to klocic i
> wchodzic nawet na droge sadowa i pozwolic sadowi na interpretowanie tego

To oni by musieli wystąpić. I to zgodnie z rozporządzeniem ministra
infrastruktury.

> regulaminu, ale zanim to nie nastapi to jednak liczy sie interpretacja
> providera.

Jeszcze raz - ich interpretację możesz śmiało posłać do śmietnika.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/