Re: P.S. Re: swith czy router?

Autor: ledres <lost2malp_at_opkropka.pl>
Data: Sun 07 Oct 2007 - 14:17:55 MET DST

gotar pisze:

> Tak samo klawiatura, myszka i monitor ('inne urządzenia').

Za pomoca samej klawiatury, myszki ani monitora nie mozesz korzystac z
uslug providera. Oczywiscie, termin jest za szeroki na korzysc
providera, ale bardziej chodzi mi o to, ze komputer jest wymieniony z
nazwy, a za jego pomoca mozna korzystac z tych uslug niezaleznie od tego
czy jest za routerem czy nie.

> Pośrednio - przez switcha.

Tu juz sobie dopisujesz. Posrednio = posrednio.

> Albo uznasz, że na routerze kończy się sieć,
> albo musisz do tych urządzeń zaliczyć również klawiaturę, głośniki,
> drukarkę itp.

Ja sobie moge uznac ze jestem krolem Chin. Tutaj spieramy sie o to, co
jest w regulaminie. Regulamin jest nieprecyzyjny, co zostawia
providerowi duze pole do popisu - moze np. za myszki nie pobierac oplat,
a za kazdy komputer, nawet za routerem tak.

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> ^^^^^^^^^^
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Tak - do ICH MODEMU nie możesz podłączać więcej odbiorników - czyli nie
> możesz podpiąć switcha (króry jest niczym innym jak rozdzielaczem
> sygnału, taką złodziejką) i do niego kilku urządzeń bez zgody. Ale co
> podłączysz do swojego JEDNEGO odbiornika (np. routera, komputera itp. -
> generalnie urządzenia warstwy przynajmniej 3, bo switch L2 odbiornikiem
> NIE JEST), to już w cytowanych punktach nie ma.

Definicja odbiornika jest podana w regulaminie, wiec nie jest to
odbiornik w znaczeniu zwyczajowym, potocznym czy jakimkolwiek innym. W
tej definicji odbiorniki te to wszystkie urzadzenia abonenta
przeznaczone posrednio lub bezposrednio do podlaczenia do gniazda
abonenckiego. Czyli komputer za routerem w tym rozumieniu tez jest
odbiornikiem.

pzdr. ledres