Re: Dane na DVD w trybie wielosesyjnym - dlaczego niemozliwe?

Autor: Paweł Kraszewski <pawel_at_kraszewscy.net>
Data: Sat 06 Oct 2007 - 21:56:04 MET DST

Janeo wrote:

> Jeszcze niedawno (pare mies. temu) moglem - o ile pamietam - nagrywac
> dane przy pomocy Nero Expess na plytke DVD w trybie wielosesyjnym.
> Teraz na poczatku nagrywania widze jakies ostrzezenie ze cos tam moze
> nie wyjsc, potem jak chce otworzyc ja ponownie w Nero, to nie moge.
> Oczywiscie wgrane dane w katalogach Win sa widoczne, tu nie ma
> problemu.

To wina programów nagrywających w nieistniejącym standardzie. "Multisession
DVD" jest przewidziane przez standard DVD bodaj tylko dla DVD+RW (albo -RW,
nie pamiętam). To, że soft pozwala na nagrywanie MS na innych nośnikach DVD
(dając przy tym żarówiaste ostrzeżenia o braku kompatybilności - w każdym
razie K3B daje), to naginanie standardu. "Don't rely on it". Multisesyjne
DVD są generalnie widziane tylko przez nagrywarki DVD, i to tylko przy
wsparciu systemu operacyjnego.

--
 Paweł Kraszewski
 www.kraszewscy.net