Re: Samsung 206BW czyli naczytałem się o TN...

Autor: jack <shineme-wytnij_at_gazeta.pl>
Data: Sat 06 Oct 2007 - 10:04:17 MET DST

Dnia Sat, 6 Oct 2007 09:43:00 +0200, Marcin Narzynski napisał(a):

> Nie bierz sobie do serca tych ogromnych różnic pomiędzy TN a innymi
> matrycami.
> Bierz śmiało tego Samsunga. Ja od lat używałem dwóch monitorów Samsunga na
> raz: 510T i 153T. Dopiero niedawno zorientowałem się, że ten 153T (który wg
> mnie miał za ciemny obraz) - to PVA. Używałem go w trybie PIVOTA i powiem,
> że te słynne szerokie kąty PVA to jakiś mit - w pionie przekłamania kolorów
> były przy odchyleniu o 10 stopni.
>
> W tej chwili te piętnastki zamieniłem na Samsungi 205BW i jestem zachwycony
> [...]

No własnie - od lat uzywałeś w domysle starszych już monitorów - teraz
kupiłeś nowego TN i porównujesz tych starszych. TN bardzo poszedł do przodu
ostatnimi czasy ale mowienie ze kąty spva w porównaniu do Tn to mit... to
juz IMHO brak znajomości tematu "na zywo" - tak mozna określic to
najłagodniej. Tn wystarczy sporej większości i tez uważam je za bardzo juz
dobre na tym etapie ale nie ma ZADNEGO porównania do dobrej matrycy SPVA
powie to kazdy kto bedzie miał przed sobą dwa typy i poruszy głową na boki
- góra dół - nie wpomne juz o czerni itp. Zatem TN oczywiście tak ale
sprawiedliwie powiedziane ze to spora półka niżej od xPVA i to nie
teoretycznie niżej - to poprostu widać od razu.

Uzywam na codzień obu typów monitorów i jest taka zależność - tanie TN to
straszna pomyłka dla oczu - nowsze juz bardzo dobre wiec w samych TN jest
równica kolosalna - ale jak usiąde przed SPVA to juz naprawde inna sprawa.
Dodam ze ostatnio zachwyciłem się monitorem TN produkcji DELL'a - nie
pamietam modelu ale długo upewniałem się czy to napewno TN wiec naprawde
dobry obraz.