Re: Dell vostro nowy - kilka pytań - z góry dzięki

Autor: CodeBoy Praca <codeboy1_at_wp.pl>
Data: Thu 04 Oct 2007 - 11:04:07 MET DST

Dnia 03-10-2007 o 12:50:59 Artur <poroslak@op.pl> napisał(a):

> - nawet jak dłużej nic nie robie na komputerze raz na około 3-4 sekundy
> załącza się dysk i miga kontrolka dysku. Czy to jest normalne? Nie wiem
> może
> tak musi być że talerze non stop muszą się obracać. W komputerze
> stacjonarnym
> tego nie zauważyłem.

Na samym poczatku system indeksuje sobie pliki i mieli HDD, dodatkowo
mozesz miec program antyvirusowy i on tez lubi sobie czasami pomulic
dyskiem.

> - Mam dysk 120GB, komputer ma dwa dyski jeden OS &#8211; 107GB, drugi
> RECOVERY &#8211;
> 2GB, system plików NTFS. Czy to normalne, że aż 11GB na dysko 120 gigowym
> jest &#8222;zabierana&#8221;

poczytaj o MB i GB to zrozumiesz, co do dwoch "dyskow" to masz 2 partycje
a dysk 1

> - teraz większy problem. Mój system &#8222;puchnie&#8221;, do tego jest
> jakieś zamieszanie
> z ilością miejsca na dysku. We właściwościach mam informacje że
> &#8222;zajęty
> obszar&#8221; na dysku OS to 15,7 GB natomiast jeśli zaznaczę wszystkie
> pliki i
> katalogi na tym dysku to mi pokazuje, że zajmują one 9,6GB. Skąd taka
> różnica?
> Gdzie te 6GB różnicy?

przy zaznaczaniu nie zaznaczasz plikow ukrytych, z tad ta roznica

> No i jeszcze te &#8222;puchnięcie&#8221;. Na razie pracuje głównie w
> wordzie a za każdym
> razem jak włączam komputer mam mniej miejsca na dysku. Czy można coś na
> poradzić?
> Wiem, że kiedyś były na necie świetne instrukcje optymalizacji XP. Czy
> jest
> już coś takiego dla Visty? A może można użyć tych instrukcji z XP-ka?

za wczesnie na tuning ale czasami cos juz w gazetach komputerowych pisza.
XP i Vista to inne systemy wiec 90% trikow dla XP nie da nic w Viscie.

> - w instrukcji jest napisane, że żywotność baterii to około 300 cykli
> naładowania i rozładowania. Nie jest to zbyt dużo. Jest też napisane,
> żeby jak
> najczęściej używać komputer podłączony do sieci.
> Przed przeczytaniem tego zrobiłem tak jak w komórkach, rozładowałem
> baterie
> później pozostawiłem ładowanie na noc. Teraz jak na razie nie odłączam
> komputera od zasilacza &#61514;
> Czy jak jest podłączony zasilacz to te cykle się nie liczą? Napiszcie
> jak to
> jest.

jak zasilacz jest wlaczony to cykle sie nie licza, ale jesli popracujesz
chwile na baterii i podlaczysz potem zasilacz to juz sie liczy. dlatego
idealnie jest, jak zaczniesz pracowac na baterii to rozladowac ja juz do
konca, nie koniecznie na jednym posiedzeniem :)

> - laptop ma w opcji blutooth-a, mój nie ma. Może wiecie gdzie mogę go
> dostać i
> czy sam go zainstaluje? Szukałem na allegro i nie znalazłem. Używam
> często
> tego i ten w USB jest niewygodny bo można go wyłamać.
> To chyba tyle z pytań które mnie teraz nurtują &#61514;

Jesli to kupione przez della to zadzwoni do handlowca sprzedadza ci modul
BT, jesli z allegro tyo musisz na allegro polowaqc na modul do tego modelu.

--
www.landmedia.pl