Dell vostro nowy - kilka pytań - z góry dzięki

Autor: Artur <poroslak_at_op.pl>
Data: Wed 03 Oct 2007 - 12:50:59 MET DST

Cześć,
Od tamtego czwartku jestem szczęśliwym posiadaczem Della Vostro. Szczerze
mówiąc to dzięki Wam bo nie znam się na tym sprzęcie i ktoś mi polecił ten
model. Dzięki!
Z komputera jestem zadowolony. Trochę gruby jest, na pewno grubszy od acerów,
FS i asusów ale co tam przynajmniej jest solidny &#61514;
Mam do Was kilka pytań, wybaczcie jeśli będą lamerskie (to mój pierwszy
laptop! &#61514; )
- nawet jak dłużej nic nie robie na komputerze raz na około 3-4 sekundy
załącza się dysk i miga kontrolka dysku. Czy to jest normalne? Nie wiem może
tak musi być że talerze non stop muszą się obracać. W komputerze stacjonarnym
tego nie zauważyłem.
- Mam dysk 120GB, komputer ma dwa dyski jeden OS &#8211; 107GB, drugi RECOVERY &#8211;
2GB, system plików NTFS. Czy to normalne, że aż 11GB na dysko 120 gigowym
jest &#8222;zabierana&#8221;
- teraz większy problem. Mój system &#8222;puchnie&#8221;, do tego jest jakieś zamieszanie
z ilością miejsca na dysku. We właściwościach mam informacje że &#8222;zajęty
obszar&#8221; na dysku OS to 15,7 GB natomiast jeśli zaznaczę wszystkie pliki i
katalogi na tym dysku to mi pokazuje, że zajmują one 9,6GB. Skąd taka różnica?
Gdzie te 6GB różnicy?
No i jeszcze te &#8222;puchnięcie&#8221;. Na razie pracuje głównie w wordzie a za każdym
razem jak włączam komputer mam mniej miejsca na dysku. Czy można coś na to
poradzić?
Wiem, że kiedyś były na necie świetne instrukcje optymalizacji XP. Czy jest
już coś takiego dla Visty? A może można użyć tych instrukcji z XP-ka?
- w instrukcji jest napisane, że żywotność baterii to około 300 cykli
naładowania i rozładowania. Nie jest to zbyt dużo. Jest też napisane, żeby jak
najczęściej używać komputer podłączony do sieci.
Przed przeczytaniem tego zrobiłem tak jak w komórkach, rozładowałem baterie
później pozostawiłem ładowanie na noc. Teraz jak na razie nie odłączam
komputera od zasilacza &#61514;
Czy jak jest podłączony zasilacz to te cykle się nie liczą? Napiszcie jak to
jest.
- laptop ma w opcji blutooth-a, mój nie ma. Może wiecie gdzie mogę go dostać i
czy sam go zainstaluje? Szukałem na allegro i nie znalazłem. Używam często
tego i ten w USB jest niewygodny bo można go wyłamać.
To chyba tyle z pytań które mnie teraz nurtują &#61514;
Będę wdzięczny jeśli pomożecie mi na nie odpowiedzieć.
Pozdrowionka
Arturo