Re: Athlon XP

Autor: szpon <szponik_at_nospam.o2.pl>
Data: Tue 02 Oct 2007 - 21:52:16 MET DST

damianzatek@wp.pl pisze:
> Mam małe pytanko. Mam procesor athlon xp mp 2800+ 512k i płytę główną K7VTA
> ver3.1. Według producenta ta płyta nie obsługuje tego procesora. Ostatnim
> procesorem który obsługuje to athlon xp mp 2600+ 256k . Oczywiście
> uaktualnienie BIOSu nic dało (nadal płyta nie rozpoznaje procesora). Wg
> producenta ten procesor rozpoznaje ta sama płyta ale w ver 5.0 .Czy można
> wczytać bios od wersji 5.0. Co do różnic między płytami to mostek północny
> mają taki sam ,południowy różne (vt8233a -3.1,vt8367-5.0) ale nie wiem czy
> ma to jakieś znaczenie. A może uaktualnić tylko częśc biosu ,ale którą
> [...]

To w końcu AthlonXP czy AthlonMP? :P Niby nie ma między nimi różnicy ale
dla płyty głównej są. Ale nie ważne. Jeżeli płyta nie startuje na tym
procu, to zmiana BIOSu nic raczej nie da. I na 99% jest bezpieczna.
Kiedyś miałem K7S5A 3.1 i dużo się nią bawiłem, wgrywając np. BIOS od
K7S5A 5.0 Pro... Wszystko działało ok. Druga sprawa to to, że pewnie
chodzi o Athlona XP 2600+ (Palomino). Ten 2800+ 512k to jest Barton i co
byś nie zrobił to ona go nie obsłuży.