Re: DVD-R vs. DVD-RAM

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Tue 02 Oct 2007 - 08:20:00 MET DST

Dnia Tue, 2 Oct 2007 01:01:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Amorficzna postać może być bardzo trwała. Przykładem jest wulkaniczna
> lawa, pokrycia głowic magnetofonowych, w pewnym sensie miecze i szable
> a nawet zwykłe żelazo kute -- na przykład bramy czy ogrodzenia i czasem
> końskie podkowy.

Te podkowy i bramy mają raczej strukturę krystaliczną martenzytu. Jednym
z nielicznych sposobów uzyskania szkła metalicznego (metalu o strukturze
amorficznej) jest bardzo szybkie przechłodzenie metalu, o prędkościach
przechłodzenia rzędu 10^4- 10^6 K/s (dane z książki Leszka A.
Dobrzańskiego - "Metalowe materiały inżynierskie"), którego nie uzyskasz
w "domowych" warunkach, nie zrobisz też z tego niczego o grubości
podkowy.
A najpopularniejszym materiałem amorficznym jest zwykłe szkło...

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com