2 dylematy - wybór pamięci i grafiki

Autor: osa <rfo_at_gazeta.pl>
Data: Mon 01 Oct 2007 - 21:28:30 MET DST

Witam

W najbliższym czasie mam zamiar złożyć nowy komputer. Do tej pory
siedziałem na wysłużonym athlonie xp 1800+, ale ostatnio wpadła mi w
ręce płyta główna msi k9n-neo-F. Chcę do niej włożyc procesor:
AMD Athlon 64 X2 4200+ AM2 BOX lub AMD Athlon 64 X2 4400+ AM2 BOX,
ponieważ różnica w cenie nie jest wielka. Z grafiką mam problem. Otóż
do wyboru zostały mi 2 karty Ati:Radeon 2600 XT HIS 256MB DDR3 2xDVI &
TV IceQ Turbo za około 450zł lub starsza Asus Radeon X1950 PRO 256MB
DDR3 PCI-E BOX za okolo 505zł. Która z nich będzie lepsza do tego
zestawu? 2600Xt obsługuje już Dx10, ale w sieci znalazłem sporo
komentarzy, że tanie karty dx 10 sa delikatnie mówiąc kiepskie. Readon
X1950pro to starsza konstrukcja, ale już sprawdzona. Drugi dylemat
dotyczy pamięci: czy lepiej wybrać Geil DDR2 PC5300 2x1024MB ULTRA
667MHz CL3 czy może Geil DDR2 PC6400 2x1024MB ULTRA 800MHz CL4. Ceny są
podobne z lekką przewagą dla 800MHz kości. Do tego musiałbym kupi
jeszcze jakiś zasilacz, który napędziłby ten sprzęt. Reszta podzespołów
przeniesiona byłaby ze starego komputera. Proszę o poradę, która
konfiguracja będzie lepiej spisywała sie w zastosowaniach
multimedialnych czyli jakieś filmy w wyższej rozdzielczości, gry itp.

pozdrawiam