jaki RAM będzie pasował do starszego kompa?

Autor: AD <adamu_at_widzew.net>
Data: Sat 29 Sep 2007 - 23:37:00 MET DST

Witam!
Mam nieco już leciwego kompa. Płyta główna to Gigabyte GA-7VAXP (5 PCI, 1
AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394), a pod maską sieci AMD Athlon XP
2000+ (1674 MHz (12.5 x 134)).

Mam 3 sloty na RAM, z czego mam zajete już dwa.

W pierwszym siedzi najstarsza kość NoName - 256MB (2 rows, 4 banks), DDR
SDRAM, PC2700 (166MHz), SSTL 2.5V,
@ 166 MHz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)

W drugim slocie wylądowała kość TwinMOS 256MB (1 rows, 4 banks), DDR SDRAM,
PC3200 (200MHz), SSTL 2.5V,
@ 200 MHz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)

W trzecim: ...i tu jest pytanie

Co włożyć do trzeciego slotu? Chciałem dokupić jeszcze jedną kość 512MB albo
1GB.
Do tej płyty pasują chyba tylko kości DDR (a czy DDR2 też???) jak
prześledziłem ceny to można kupić tanio ram, ale DDR2 i z CL=4 lub z CL=5 i
na szybszych magistralach (PC4300=533MHz)
Gdzies w necie znalazłem, że "CL to CAS Latency określa liczbe cykli zegara
magistrali,jakie uplywają od momentu wydania przez proca polecenia aktywacji
wybierania kolumny do czasu przekazania danych do bufora"
Czyli jak bym kupił kość z większym CL, to będzie wolniejsza?
Moja płyta obsługuje maksymalnie procesory z FSB=333, ale mój Athlon i tak
chodzi na FSB=266, natomiast maksymalna szybkość kości RAM to chyba PC3200
(400MHz) - (ram podają PC3200 jako 400, a raz jako 200???)

Jakie parametry musi mieć kość nowa kość?
Napięcie, to chyba jasne - 2.5V, ale reszta? Jakie PC, CL i pozostałe
parametry?
I czy ty prawda, że druga i kolejne kości i tak przetaktowywują się
prędkości pierwszej kości w slocie?
Czyli, jak mam jako pierwszą tą najsłabszą (PC2700) to nawet jak kupie
szybszą to ona i tak poleci tylko na PC2700?

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam - Adam