Re: AMD Phenom / Barcelona

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 28 Sep 2007 - 08:43:31 MET DST

Mietek pisze:
> AMD ma wypuścić w tym roku Phenom x4 i Phenom x2 (zdaje się nazwa kodowa
> Barcelona ?) i nowe Opterony x4, a dopiero za rok Phenom x3. Czy AMD sie nie
> opierdziela ? Intel od paru ładnych miesiecy ma Quad Core. Ja używam od
> półtore roku 64 X2 3800+ i sobie chwale, ale chetnie bym się za pare miesiecy
> przesiadł na X4.

A zdajesz sobie sprawę, że w typowych zastosowaniach
procesory dwurdzeniowe leżą odłogiem, więc stosowanie
czterordzeniowych mija się z celem?

Intel wypuścił czterordzeniowe ze względów politycznych.
Chcieli po prostu "zgnoić" AMD. Owszem, czterordzeniowce
mają zalety, sam jestem na etapie składania klastra obli-
czeniowego z czterordzeniowych "kostek". Ale do domu
dwurdzeniowy procesor większości wystarcza, a dla jednos-
tek, którym nie wystarcza, nie ma sensu przedwcześnie
otwierać kosztownej produkcji.

> Mam pytanie czy warto teraz kupić płytę AM2 lub AM2+ ? Czy Phenom x4 będzie z
> niej korzystał w przyszłości ? Czy lepiej poczekać na rozwój sytuacji, aż

AFAIK tak, ale ja bym czekał z posiadanym zestawem nie
tylko na premierę, ale co najmniej pół roku lub rok
więcej, aż ceny znacząco spadną.

> procki pojawią się w sklepach i dopiero szukać płyty ? Co z płytami
> dwuprocesorowymi pod Phenom x4 ? Wiem że ASUS coś szykuje, ktoś jeszcze ?

Dwuprocesorowe powinny być tylko pod Opterony w zasadzie.

> Czy to prawda że SP1 pod Win Vista będzie miał jakieś dodatki / udogodnienia
> dla 2-4 rdzeniowych procków ?? Gdzieś wyczytałem że w Viście szykują się
> zmiany, jesli chodzi o obsługę hardware. Kiedy Windows będzie w pełni czerpał
> z wielordzeniowych procesorów ?

System nie ma jak "czerpać" z wielordzeniowych procesorów.
To aplikacje muszą to robić.

> PS. Znacie serwisy z których można pisać na polski usenet ? (niusy.onet i
> gazeta.pl mnie wkurzają)

Mozilla Thunderbird i szybki serwer NNTP.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |