Re: pendrive EMTEC porażka, szlag mnie trafia z jego szybkością

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Fri 28 Sep 2007 - 08:04:59 MET DST

qwerty pisze:

> Akurat mam cd-rw emtec (4x) i nie ma grzybków. :)

A na CD-RW grzybek ma w ogóle na czym się rozwinąć? Bo AFAIR tam nie ma
żadnego organicznego barwnika (w przeciwieństwie do CD-R) a zapis odbywa
się na podobnej zasadzie jak w DVD-RAM - czyli zmianie współczynnika
odbicia cieniutkiej warstewki metalu po odpowiednim podgrzaniu jej
laserem. ;)

Niestety - jakie doświadczenia miałem, takie miałem. Swego czasu były to
  najpopularniejsze płyty i wszyscy na nich wypalali, a były top czasy,
kiedy płyta CD-R trochę jeszcze kosztowała a jednoczesne padnięcie
prawie wszystkich oznaczało jednak pewną stratę. I gdyby można było się
przyczepić do warunków przechowywania, jakiejś wilgoci... Ale nie...
Zresztą masowość tego zjawiska była dobitnym przykładem. Nie wiem, może
jakaś wadliwa seria, szczególnie na grzyba podatna się trafiła, niemniej
to wystarczyło, bo wielu ludzi wtedy w moim otoczeniu uznało tę markę za
coś, czego należy unikać za wszelką cenę. :)