Re: odbiornik gps do laptopa - prosze o opinie

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 21:02:51 MET DST

Atlantis pisze:
> Jakim komputerem MINIMUM trzeba dysponować, żeby pociągnął obsługę
> takiego odbiorniczka wraz z jakąś lekką (choć nie ascetyczną do przesady
> :P) mapą.
Po pierwsze - czy akurat TAKIEGO odbiornika? Bo sama obsługa USB ma
pewne wymagania. Sensowniejsze odbiorniki typu Qstarz bt818 na
bluetoocie mają jeszcze większy narzut "roboty dla procesora" na samą
transmisję bluetooth.
Jeśli uda się upolować sensowny odbiornik na RS232 - to obsługa staje
się banalna i prosta, jeśli sprzęt potrafi obsłużyc wyświetlenie JPG w
sensownym czasie, to i mape wyświetli. Np taka automapa (widok 2D)
chodziła mi testowo na p2-233 z 64MB ramu i chodziła z prędkością
mniej-więcej taką jak na słabszych PDA. Czyli da(łoby) się używać, orócz
spraw gabarytowo-zasileniowych, i przede wszystkim - jasności i
czytelności wyświetlacza lcd w aucie...

Gorzej jeśli chcesz nawigować, z automatycznym wyznaczaniem kursu i
autopoprawkami w locie...Core2Duo@1Ghz czasami do 100% potrafi się
zamyśleć gdy zgubi trasę i kombinuje jak przeprowadzić na drugi koniec
polski omijając przeszkody, i wybierając odpowiednie drogi....